Hit & Miss (2012) - Paul Abbot (creador)

Cap comentari
Notable sorpresa la que ens ha donat aquest drama-thriller al voltant d'una assassina a sou transsexual que busca guanyar diners per poder-se fer l'operació de canvi de sexe. El títol de la sèrie juga, precisament, amb la paraula Hitman (traducció literal: assassí a sou) però canviant-hi el final per acomodar-hi la part femenina del personatge.

La Chloë Sevigny es fica en el paper de l'assassina amb la seva habitual fredor que, en aquest cas, reforça un personatge ambigu i que es troba en un encreuament de camins complicat. I tot perquè, de cop i volta, descobreix que té un fill de l'època en la que encara era un home. El nano en qüestió, que ha crescut sense pare, però també sense mare, ara viu com un desarrapat en una casa a les afores de la ciutat, amb una colla de germans que (tal com si es tractés de Shameless, una altra sèrie creada pel Paul Abbot) cuiden els uns dels altres (amb poca fortuna).

Molt directa, colpidora, dramàtica, rodada en un enginyós estil pseudo-indie (la presència de la Chloë Sevigny, musa del cinema indie confirma les intencions) i plena de grans moments, Hit & Miss ofereix molt més del que un plantejament tan particular semblava prometre. Per acabar d'adobar el còctel lleugerament indie, la banda sonora, repleta de temes particularment ben seleccionats (Morrissey, PJ Harvey, Micah P. Hinson, Joy Division, Feist) s'arrapa a les imatges (o és a l'inrevés?) i deixa moments estètics molt brillants i duradors.


El Paul Abbot, creador de la sèrie, és un reputat guionista i productor, guardonat amb diversos premis pels seus diversos treballs per a la BBC, i desplega aquí tot el seu talent, oferint una sèrie força impecable i molt fora del que és habitual, tal com havia fet amb Shameless.


Enginyosa, formalment bellíssima, dramàticament molt encertada i font d'entreteniment assegurat durant els sis capítols dels que està formada. No se n'espera continuació (això la deixa en estatus de minisèrie) però l'èxit de públic i de crítica fa pensar que pot no estar lluny una segona temporada.