Els anuncis de TV del Fellini

Cap comentari
Molts pensaran, potser amb part de raó, que els anuncis de televisió són el refugi dels directors de cinema vinguts a menys. És una manera d'aconseguir diners de manera ràpida i sense haver d'hipotecar molts mesos de la teva vida gestant. Però, és clar, aquesta norma no s'aplica quan el director en qüestió és el Federico Fellini.


L'any 1991, la Banca di Roma va contractar al Fellini perquè els hi rodés tres spots diferents. Basant-se en somnis que el propi Fellini havia tingut en els darrers anys, es va treure de la màniga els "Che brutte Notti" ("Quines males nits"), tres malsons d'un mateix protagonista.

Aquest n'és el primer i, com podreu veure, no té desperdici.



El desesperat protagonista està encarnat pel Paolo Villagio, que al voltant d'aquelles dates estava treballant amb el Fellini a la pel·lícula "La voce della luna". Invertint la imagineria habitual de la pobra noia en perill i que ha de ser salvada, el Fellini posa a aquest pobre home en una posició molt vulnerable, de la que s'escapoleix en acabar-se el malson.
Però és llavors quan arriba el que, a gust d'un servidor, és el millor de la peça. El seu psicoanalista (interpretat pel Fernando Rey) li diu que ell és especialista en psicologia, no en diners. Així que el "deriva" a l'especialista en diners, el Banca di Roma, evidentment.

No van ser aquests tres els únics anuncis que el director va rodar. Els altres (potser menys atrevits que aquest) els podreu trobar a OpenCulture.