Midnight (1939) - Mitchell Leisen

Cap comentari
Espaterrant revisió del mite de la ventafocs -donant-li la volta, absoluta i radicalment- amb guió del gran Billy Wilder junt amb el Charles Brackett que ens explica les nocturnes peripècies de la Eva Peabody, una corista que ho ha perdut tot a Montecarlo i busca sort a París. El que busca, diguem-ho clar, és enxampar algun ric parisenc i així poder viure una vida tranquil·la. Però la coneixença del taxista hongarès Tibor Czerni li trastocarà lleugerament els plans. De rebot i sense saber ben bé com, la Peabody es cola en una festa de l'alta societat i es fa passar per baronessa i la trama s'embolica encara més quan un noble que coneix el seu engany li proposa que faci tot el possible per separar a un jove gal·lant que persegueix la seva dona. De sobte, l'Eva es troba vivint una vida de rica baronessa, plena de luxes i amb pretendents adinerats que li prometen amor etern. Complicat, oi? Doncs no us en podeu fer una mínima idea, doncs el guió és tan enrevessat com tots els de Wilder, amb aquells diàlegs infal·libles i aquella successió de casualitats, embolics, sorpreses i girs sobtats que són marca de la casa.


La sempre magnífica Claudette Colbert i el Don Ameche es disputen les mirades en un elenc fantàstic que completen el John Barrymore i la Mary Astor, en una pel·lícula absolutament memorable de principi a fi, divertida, enginyosa y sempre disposada a arrencar-te una riallada sonora, de tan bé com el Wilder reparteix les cartes i el Leisen les juga. Imprescindible joia del cinema, gran comèdia, irrepetible cinema.