La Novia Cadáver (2005) - Tim Burton i Mike Johnson

4 comentaris
Tim Burton sembla entestar-se en demostrar-me que no és tan bon cineasta com en un principi em semblava. La seva primera etapa com a realitzador està farcida de títols prou suggerents com la divertida Bitelchús, la innovadora Batman i la entranyable i quasi perfecta Ed Wood. Però a partir d'aquí tot ha anat costa avall: des de la innecessària Mars Attack!, fins a la infumable revisió de El Planeta de los Simios, passant per la mediòcre Sleepy Hollow.
I per acabar de rematar la jugada, no se li acudeix al senyor Burton que refer una pel·lícula que ja havia produit, la divertida i preciosista Pesadilla Antes de Navidad. Perquè, no ens enganyem, La Novia Cadàver s'hi assembla molt, moltíssim, massa. La tècnica és la mateixa (això ho podríem obviar), però la manera en que l'empra també és igual, la història que explica, amb dos mons separats per visions diferents de la vida i la mort en aquest cas) semblen tenir massa punts en comú, els acudits ja els va gastar en la història del rei de les carbasses i, en definitiva, no sembla res més que un enginyós exercici d'estil amb marionetes.

La història és avorridíssima, les cançons de l'Elfman no estan a l'alçada i més enllà d'un parell de moments encertats (el començament, amb el primer número musical promet moltíssim més del que després acaba oferint el film) la pel·lícula passa sense pena ni glòria i arriba a convertir un metratge reduit en una penitència.
Així doncs, ho he decidit, (ja) no m'agrada Tim Burton.

4 comentaris :

Anònim ha dit...

Hola!
M´agrada molt més "Pesadilla antes de Navidad". Aquesta vol recollir els espectadors enamorats de la primera, però no té ni la seva gràcia ni un bon guió.
Una llàstima.
Salutacions
Sílvia

Kali Matxacan ha dit...

Una pregunta... amb quin criteri aneu vient les pelis? Vull dir que hi ha de tot en aquest blog... Va, va, et toca parlar algun dia de la Marató de Pesadilla en Elm Street al cine Pelai... o de Cocktail... o de Nacido el 4 de Julio... i per què no de... Los locos del Bisturí o Killer Clowns?
Hasta proto!

Marc Ambit ha dit...

Estimat Professor Llimona:

El criteri...com li diria...no hi és :-)

Hi ha temporades, sobretot aquelles en les que la calor apreta, en que tinc més temps lliure a l'hora de dinar i així aprofito per veure pelis que tinc pendents (la llista és massa llarga).
Així que depèn de l'estat d'ànim i, moltes vegades, perdò pel sacrilegi fílmic, de la durada de les mateixes, doncs no em ve gens de gust d'empassar-me un "dramón" suec de 160 minuts mentre em cruspeixo una pizza :-)

De Nacido el 4 de Julio segueixo recordant, sense necessitat de tornar-la a veure, les seves frases mítiques que vostè i jo repetíem quan les tardes es feien llargues. De la marató del Freddy Kruegger als Pelai recordo només la pallissa que uns skins li van donar a un espectador a la sortida (no els hi devia haver agradat massa la 4ª part). De Coktail no puc oblidar, a més d'algunes frases mítiques, la meva benvolguda Elisabeth Shue, que tal com vaig predir en el seu moment, ha triomfat (aish, no, que no ha triomfat, merda!). I els Killer Klowns, encara que se'n enfoti de mi, la vaig reveure l'altre dia mentre em partia la caixa i recordava que, en el seu moment, ens havia semblat una peli amb algunes coses interessants.

En qualsevol cas, com veu, criteri escàs el que em ronda en aquest blog. Si vostè hi volgués afegir una mica del seu seny i bon gust li estaria molt agraït.

Sempre a la seva disposició,

Marc Ambit Fernandez

Friks Vaporup ha dit...

No coneixia aquest teu blog de comentaris cinèfils, me l'apunto per anar passant ;-)

Coincideixo amb la teva opinió en la majoria de les crítiques (El Crepúsculo de los dioses, Persona, La costilla de Adán, Cuando Harry encontró a Sally...) tot i que això dels Kill Bill's... és imperdonable! Suposo que les vas veure mentre et cruspies una pizza en mal estat :-))

En fi, no he vist "La Novia Cadáver" però em sembla que la fan per TV3 aquesta setmana. Ja en parlarem.

Salut, Marc!