Edward Hopper i el cinema (II)
Una altra manera d'enfocar la relació de Hopper amb el cinema és, veient com el pintor ha estat capaç d'introduïr-se, de manera més o menys evident, en forma d'homenatge o, simplement, com a part de l'imagineria visual del segle XX, en algunes escenes de pel·lícules ben famoses.
Aquí en teniu uns quants exemples.
|
House by the railroad, 1925 |
|
Psicosis (Psycho, A.Hitchcock, 1960) |
|
Nighthawks, 1942 |
|
Dinero caído del cielo (Pennies from heaven, H.Ross, 1981) |
|
Nighthawks, 1942 (detall) |
|
Dinero caído del cielo (Pennies from heaven, H.Ross, 1981) |
|
Office at night, 1940 |
|
From Shirley – Visions of Reality (Gustav Deutsch, 2013) |
|
People in the sun, 1960 |
|
Las partículas elementales (Elementarteilchen, Oskar Roehler, 2006) |
Aquest forma part d'una sèrie de posts
sobre la relació entre Edward Hopper i el cinema i la seva mútua
influència bidireccional. Aquest n'és el segon de la sèrie. El primer va estar dedicat a les pintures de Hopper que presentaven sales de cinema i el tercer tracta d'una pel·lícula feta, íntegrament, en 13 quadres del Hopper.
1 comentari :
Ostres, que gran! El quadre del restaurant l'hem vist com mil vegades, però ens havíem adonat que l'havien homenatjat a 'Pennies from heaven', és que és igual!
¡Una abraçada, cinèfils!
Publica un comentari a l'entrada